Warning: session_start() [function.session-start]: open(/tmp/sess_ab5ceed45fe52d5d6344cfa672ecd5e5, O_RDWR) failed: Disk quota exceeded (122) in /lib/sessions.php on line 6

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /lib/sessions.php:6) in /lib/sessions.php on line 6

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /lib/sessions.php:6) in /lib/sessions.php on line 6

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /lib/sessions.php:6) in /index.php on line 24
Portal rodzinny, graf rodzinny - genealogia Polaków - NaszaRodzinka.pl
Przejdź do głównej strony Twojego konta
Dzisiaj jest wtorek 22.05.2012
imieniny obchodzą:
Helena, Wiesława, Julia
Życzymy miłego dnia!
Zaproś znajomych i przyjaciół!
Odszukaj znajomych
Dodaj nową firmieDodaj nową firmie
REKLAMA
Polonia
Katalog firm
Liczba dostępnych albumów:277
Liczba porad dla Ciebie i Twojej Rodzinki: 78
Komu dziś składamy życzenia
Jubilaci

Jola Florczak
(świdnica)

Zmniejsza szansę na naturalne karmienie

Podawanie smoczka noworodkowi i dokarmianie go mlekiem początkowym zmniejsza szansę matki na karmienie dziecka wyłącznie piersią – dowodzą badania naukowców z Boston University School of Public Heath.

Przeanalizowali oni dane z ankiety „Listening to Mothers II”, przeprowadzonej w 2005 roku w USA wśród 1573 matek, które urodziły swoje pierwsze dziecko w szpitalu. Z ankiety wynika, że chociaż 70 proc. matek wykazywało chęć karmienia tylko piersią, udawało się to jedynie połowie badanych, przy czym 4,5-krotnie częściej tym, których dzieci po urodzeniu nie były dodatkowo dokarmiane.

 

Zdaniem prowadzącego badania dr. Eugena Declerqa, zdrowym dzieciom nie powinno się podawać w szpitalu żadnych suplementów. Wiele matek zaprzestaje karmienia wyłącznie piersią już w pierwszym tygodniu po urodzeniu dziecka i jest to w dużym stopniu wynik praktyk stosowanych na oddziałach.

 

W swoim raporcie badacze przypominają, że noworodki powinny być karmione wyłącznie mlekiem matki przynajmniej podczas pierwszych sześciu miesięcy życia. Zapewni im to optymalny rozwój i zwiększoną odporność.

 

Na podstawie serwisu Nauka w Polsce.

REKLAMA

Fatal error: Call to a member function AddException() on a non-object in /lib/exception.class.php on line 84